Bilgi İşlem Müdürlüğü

Gerçekleştirilen Faaliyetler

  • Kurumumuzda Kalite Hedefleri doğrultusunda yapılan çalışmalarla gerek Sistem Odasında, gerekse çalışma odasında yapısal ve donanımsal yenilenmeler gerçekleştirilmiş olup, Kalite Hedeflerimi ve Kalite Politikamız doğrultusunda daha modern, daha dinamik bir çalışma ortamı hazırlanmıştır.
  • Belediyemiz bünyesinde yasa ile verilen tüm görevlerin, hızlı ve kesintisiz bir şekilde bilgisayarlar aracılığıyla yönetsel ve mekâna dayalı olarak planlanması için gerekli olan alt yapının sağlanması, Vatandaşlarımızın daha iyi ve daha hızlı ve planlı hizmet almalarında ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla entegrasyonun gerçekleşmesi için oluşturulan Kentsel Otomasyon Sisteminin kurulmasında ve geliştirilmesi aşamalarında birim olarak tüm şartlar sağlanmış olup gerekli çalışmalar sürdürülmektedir.
  • Belediyenin tümüne hizmet vermesi planlanan ve sadece giriş katındaki birimlere ulaştırılabilen güç kaynağı sistemi tamamen değiştirilerek, günümüzün standartlarında ve tüm müdürlüklerin ihtiyacını karşılayacak oranda kesintisiz güç kaynağı destekli elektrik sistemi yenilenmiş olup  14 kVA'lık güç sistemine destek olarak 60 kVA'lık yeni güç kaynağı da faaliyete geçirilerek Sistem Odasında muhafaza altına alınmıştır.
  • Yenilenen otomasyon sistemine uygunluğu açısından tüm birimlerin kablolaması yapılmış olup, data piriz ve elektrik prizlerinde değiştirilmiştir. Mevcut 10/100 olan hattımız 100/1000 Mbps'ye yükseltilmiştir.
  • Serverlerimiz Sistem odasında 42 U 19 inç Server Kabinet içinde muhafazaya alınmış olup daha modern ve daha estetik bir görünüm kazandırılmıştır.
  • Sistem odası son derece güvenli bir şekilde dizayn edilip 48BTU Salon tipi klima ile iklimlemesi yapılmış olup ısınmamaya karşı gerekli olan tedbirler alınmıştır. Ayrıca otomatik kuru yangın söndürme sistemi de kurularak gerekli güvenlik önlemleri alınmıştır.
  • Yakutiye Belediyesi olarak vatandaşla olan iletişimimizi ve hizmetlerimizi daha üst düzeye çıkarmak amacı ile Türkiye genelinde çok az belediyenin gerçekleştirebildiği ve şehrimizde de öncülüğünü belediyemizin yaptığı bir proje olarak AKILLI KENT YAKUTİYE sloganı ile başlatılan Bilgi Teknolojileri Altyapısı Kentsel Otomasyon Sistemleri Projesi kapsamında Bilgi İşlem Müdürlüğü olarak gerekli alt yapı çalışmaları yapılmış olup projenin hayatiyete geçmesi için türlü teknik destek sağlanmıştır.
  • Birim müdürleri ve ilgili personelimizin katıldığı, yeni belediye sistemleri,  elektronik uygulamalar, Program kullanımını ve AKOS’u kapsayan seminer ve eğitimlerine katılım sağlanmıştır.
  • Web sitesi yayın hizmetleri aksamadan sürdürülmüştür. Ağ üzerindeki akış takip edilmiş kesintiler müdahale edilmiştir.
  • Santral takip programı ile telefon giriş çıkışları takip edilerek aylık raporlar ilgili başkan yardımcısına sunulmuştur.
  • Sistemimize kayıtlı tüm emlak ve çtv sicillerine 2013 yılı için toplu tahakkuklar işlendi.
  • Çeşitli cihaz ve programların yıllık periyodik bakımları yaptırılmıştır.
  • Aksaklıklar tespit edilmiş Arıza Takip Programı üzerinden kullanıcıların şikâyetleri doğrultusunda gerekli müdahaleler yapılmıştır.
  • Yeni alınan donanımların sisteme entegrasyonu sağlanmış en verimli şekilde kullanımları sağlanmıştır.
  • Kurumumuzun deneme sürecini tamamlayıp e-imza işlemlerini resmi olarak başlatarak elektronik imzada iş akışının kesintisiz devamlılığı gerçekleştirilmiştir. 
  • Kurum veznelerimizden kredi kartlarına taksitli satış işlemleri için gerekli alt yapı hazırlanarak faaliyete geçmesi sağlanmıştır.
  • www.yakutiye.bel.tr resmi sitemiz üzerinden online tahsilat ve borç takipleri işlemleri hizmete sunulmuştur.
İlgili Dökümanlar -
          PDF   Aç              PDF İndir           T.C. Yakutiye Belediyesi Bilgi İşlem Müdürlüğü Çalışma Yönetmeliği